Zdrowo Najedzeni - catering dietetyczny | Noworoczne postanowienia! Teraz musi się udać!
16100
post-template-default,single,single-post,postid-16100,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive
 

Noworoczne postanowienia! Teraz musi się udać!

28 Gru Noworoczne postanowienia! Teraz musi się udać!

Nowy Rok to doskonały moment, aby zmierzyć się z nowymi wyzwaniami: przejście na dietę, zdrowy tryb życia, regularne ćwiczenia. Jednakże w wielu przypadkach  nasze codzienne przyzwyczajenia, obowiązki zawodowe  powodują, że to co sobie postanowiliśmy pozostaje tylko obietnicą.

Zatem co zrobić, aby nasze plany udało się zrealizować?? Przede wszystkim potrzebny jest nam plan działania, motywacja, a także, co bardzo ważne pomoc eksperta, który pomoże wybrać właściwą strategię, będzie naszym motywatorem i wspomoże nas w trudnych momentach.

Podczas zimy bardzo często przybieramy na wadze, jednak przed nadejściem wiosny chcemy jak najszybciej pozbyć się zbędnych kilogramów, śledzimy internet szukając  „diety cud”, która w krótkim czasie ma przynieść oszałamiające efekty. Takie eksperymenty mogą mieć skutek odwrotny i negatywnie odbić się na naszym zdrowiu, samopoczuciu, prowadzić do osłabienia, spowolnienia metabolizmu, a później do efektu jo-jo. Każda dieta powinna być dopasowana i zbilansowana do indywidualnych potrzeb organizmu. Decydując się na wprowadzenie zmian związanych utratą kilku kilogramów, powinniśmy pamiętać, że ingerujemy w nasz organizm. Aby najlepiej zdefiniować problem i podjąć odpowiednie działania warto udać się do dietetyka. Podczas pierwszej wizyty specjalista przeprowadza rozmowę mającą na celu określenie motywacji i zaangażowania osoby, która chce rozpocząć kurację. Wykonywane są również pomiary masy ciała, zawartości tkanki tłuszczowej, wskaźnika masy ciała , wieku metabolicznego oraz podstawowej przemiany materii. Na podstawie przeprowadzonych wyników badań można określić, czy występuje zagrożenie nadwagą lub otyłością i czy wystarczy jak zmienimy nawyki żywieniowe i wyeliminujemy niektóre produkty z jadłospisu. Każdy wywiad dietetyczny uwzględnia nasze choroby, zażywane leki i nawyki żywieniowe, dzięki czemu możliwe jest ułożenie diety, dopasowanej do indywidualnych potrzeb i stanu zdrowia organizmu. Oprócz samej diety powinniśmy także otrzymać zbiór porad i wskazówek żywieniowych dotyczących stosowania kuracji.

Aby uniknąć wahań masy ciała, należy przede wszystkim przestrzegać zasad racjonalnej diety oraz wprowadzić aktywność fizyczną. Pamiętajmy, że prawidłowe tempo odchudzania wynosi 0,5- 1 kg na tydzień. Takie stopniowe i powolne zrzucanie zbędnych kilogramów sprawi, że efekt będzie trwały.

Pamiętajmy, że indywidualnie opracowany przez fachowca program, kontrolowany regularnymi wizytami  to recepta na smukłą sylwetkę już na wiosnę.

Dietetyk

No Comments

Post A Comment